To marka, która wyrosła z niewielkiej firmy zajmującej się produkcją sprzętu wspinaczkowego. Jej założycielem jest Yvon Chouinard wspinacz i wizjoner. Od buntownika, pasjonata wspinaczki oraz surfingu stał się on właścicielem jednej z największych marek outdoorowych na świecie. Patagonia jest liderem wśród firm branży odzieżowej mających na uwadze dobro naszej planety. Od lat wyznacza eko trendy i inspiruje biznes, jak należy prowadzić go w sposób mający jak najmniejszy wpływ na środowisko.

Patagonia specjalizuje się w produkcji odzieży do sportów, które pozwalają być blisko i w zgodzie z naturą, bez silników, pozostając w cieniu, bez blasków fleszy. Marka wnosi znaczący wkład w popularyzację kwestii związanych z ochroną dziewiczej przyrody, promowania minimalistycznego podejścia do życia oraz wykorzystywania ekologicznych materiałów. Twórcom udało się stworzyć coś więcej niż firmę zajmującą się produkcją ubrań. Patagonia zbudowała wokół siebie ruch społeczny, a jej sympatycy stanowią pewnego rodzaju subkulturę. Marka czynnie lobbuje na rzecz ekologii, wspiera aktywistów i wyraźnie prezentuje postawę, która wypływa z filozofii związanej z jej wartościami. “We’re In Business To Save Our Home Planet” - to hasło, które oznacza miłość do dzikiej i pięknej przyrody, zobowiązanie do walki o jej zachowanie i deklaracje pomocy w odwróceniu trendu coraz gorszego stanu naszej planety. Widać to choćby poprzez udział marki w programie 1% dla planety (od 2002r.), udoskonalaniu procesu produkcyjnego mając na celu redukcję szkód środowiskowych, używania recyklingowanych bądź organicznych materiałów, organizowaniu i promowaniu akcji takich jak: re-crafted czy worn wear.