Marki dostępne w CragStore są wybrane nieprzypadkowo. Przypadną do gustu wspinaczom, amatorom campingowego lifestyle'u, odkrywcom czy miłośnikom przygód i wypadów za miasto, a nawet - jeśli brakuje czasu - sprawdzą się w trakcie wypadów na miasto. Idealne miejsce dla tych, którzy kochają przygody! Szersza oferta produktów jest dostępna stacjonarnie. Nie ma tu czegoś, czego szukasz? Zadzwoń do nas, zobaczymy co da się zrobić!
Amerykański producent uznanego na całym świecie sprzętu do wspinaczki i narciarstwa. Marka słynie z jakości najwyższej próby oraz bezpieczeństwa. Śnieg, lód i skały to naturalne środowisko gdzie sprzęt marki Black Diamond pozwala mierzyć się siłami przyrody i doświadczać możliwie najlepszych i innowacyjnych rozwiązań. Od samego początku swojej działalności Black Diamond ciężko pracował na pozycję innowatora stając się właścicielem patentów takich jak Camaloty, Avalung, śruby lodowe Express, system FlickLock, czy kije trailowe Z-Poles. Firma przecierała tym samym szlaki dla wspinaczy, alpinistów, a teraz także biegaczy górskich, którzy od lat doceniają szeroką ofertę ponad 20 kategorii produktowych w tym m.in. sprzęt wspinaczkowy, kije trekkingowe, czołówki, raki i czekany, liny, narty freeridowe, odzież techniczną czy rękawice. W 2018 Black Diamond uzupełnił swoją kolekcję o buty do wspinaczki. To właśnie dzięki szerokiej gamie produktów marka z dumą może pochwalić się kompleksową ofertą skierowaną do miłośników outdooru. Początki firmy Black Diamond mają swoje źródło w charyzmatycznym wówczas osiemnastoletnim wspinaczu. Yvon Chouinard to ojciec założyciel późniejszego Black Diamond’a oraz Patagonii. Z pomocą młota i kowadła własnoręcznie wyrabiał haki do wspinaczki, które później sprzedawał z bagażnika swojego samochodu. Jego sprzęt szybko zdobył uznanie wśród wspinaczy. W 1989 roku pierwotna firma Chouinard Equipment przekształciła się w obecnie znaną markę Black Diamond. Historia firmy miała znaczący wpływ na rozwój wspinaczki na świecie, od wspinania wielkościanowego, przez wspinanie w stylu alpejskim, po wspinanie sportowe, buldering i wspinanie na sztucznych ściankach.
Marka Buff, której historia sięga 1991r. może pochwalić się ogromną ofertą czapek, szalików, opasek i wielu innych akcesoriów dla aktywnych, ale przede wszystkim znana jest z popularnych chust nazywanych od nazwy marki po prostu “bafami”. Bezkompromisowym ojcem marki jest Juan Rojas, który w 1991 r. zaprojektował chustę docelowo dla ochrony zawodników uprawiających motocross. Aktualnie Buff promowany jest jako niezbędny artykuł dla osób uprawiających aktywny wypoczynek, a także sporty ekstremalne. Projektowanie, tworzenie i dystrybucja ponad 90% produktów Buff odbywa się w miasteczku Igualada w Katalonii tam, gdzie powstała marka. Producent zapewnia, że produkt chroni przed upałem, zimnem, kurzem, śniegiem i wiatrem. Od samego początku celem marki było połączenie nowoczesnego designu z szeroko rozumianą funkcjonalnością. Wiele produktów zostało sklasyfikowanych jako "przyjazne dla środowiska", ponadto klienci Buff mogą mieć pewność, że 1% ze sprzedaży produktów przeznaczony zostanie na projekty ochrony środowiska.
Bezsprzeczny lider w kategorii systemów nawadniania. Amerykańska firma, powstała na skutek eksperymentu miłośnika rowerów - Michaela Eidsona. Początkowo produkty Camelbak cieszyły się popularnością u żołnierzy czy sportowców. Z czasem stały się na tyle popularne, że bukłaki i tym podobne systemy hydracyjne zaczęto potocznie nazywano “kamelbakami”. Marka Camelbak ma swoją siedzibę w Petalumie w Kalifori. Słynie głównie z produkcji plecaków wyposażonych w system nawadniania. Obecnie posiada w swojej ofercie także bidony, kubki turystyczne czy rękawice taktyczne co znacznie poszerzyło grono jej odbiorców. Jest to marka, która jako pierwsza na świecie wprowadziła butelki wolne od BPA, BPS, BPF. W 2011 roku firma Camelbak wprowadziła dożywotnią gwarancję "Got Your Bak", która dotyczy wszystkich wad produktów przez cały okres użytkowania. Do 2025 roku, wszystkie produkty mają być produkowane z materiałów odnawialnych.
Historia Carhartt to pełna wzlotów i upadków opowieść o rodzinnej firmie z Detroit. Marka swoją działalność rozpoczęła w XIX wieku, rozwijała ją w XX wieku i nadal kultywuje swoje wartości w nowoczesnym wydaniu na miarę XXI wieku. Hamilton Carhartt – założyciel przedsiębiorca – “debiutował” skromnie, od czterech maszyn do szycia, pięciu zatrudnionych i oferty skierowanej do grupy robotniczej. Kombinezony z denimu i materiału określanego mianem “duck” szybko zaczęły być dopasowywane do prawdziwych potrzeb pracowników fizycznych. Wytrzymałość, funkcjonalność i wygoda stały się priorytetami. Stosowanie potrójnych szwów głównych czy wyposażanie odzieży w obszerne kieszenie sprawiło, że marka była coraz szerzej rozpoznawalna i poszukiwana przez rzemieślników, budowlańców, rolników.
Doceniana przez miłośników outdooru szwajcarska marka EXPED pojawiła się na polskim rynku wiosną 2018 roku. EXPED to firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości sprzętu ekspedycyjnego. Swoją działalność rozpoczęła 1997 roku od produkcji dwóch modeli namiotów: Orion oraz Vega. Przez kolejne lata aż do dziś, marka nieustannie rozwija swoje produkty oraz poszerza ofertę o kolejne kategorie. Obecnie poza kategorią namiotów EXPED ma do zaoferowania śpiwory, maty samopompujące, materace turystyczne, worki wodoszczelne, plecaki, apteczki, wory transportowe i inne akcesoria turystyczne. Maty samopompujące oraz materace turystyczne charakteryzują się wysokiej jakości wykonaniem i trwałością a każdy produkt, zanim trafi na rynek, przechodzi kilkudniowy test w laboratorium.
Szwedzka marka z wieloletnimi tradycjami, działająca na rynku outdoorowym już ponad 50 lat. Jej początki sięgają 1950 roku, kiedy to założyciel Åke Nordin wpadł na pomysł stworzenia plecaka z zewnętrznym stelażem. W znaczący sposób poprawiło to komfort użytkowania i stało się niezwykle popularnym rozwiązaniem. W swojej historii “polarny lis” (bo tak należy odczytywać nazwę marki) posiada wiele znaczących dla branży outdoor rozwiązań. Począwszy od materiału G-1000 i zastosowania wosku w celu jego impregnacji po flagowe już produkty końcowe takie jak kurtka puchowa Expedition Down Jacket, spodnie Vidda, kurtka Greenland Jacket czy plecak z serii Kanken. Weszły one już do kanonu marki i pięknie się zestarzały, nie tracąc na swojej funkcjonalności, zyskując miano ponadczasowych klasyków.
Amerykańska marka pochodząca z Portland jest jednym z największych na świecie producentów noży, multitooli oraz akcesoriów związanych z survivalem i bushcraftem. Historia Gerbera sięga 1939 roku. Produkty tej marki od zawsze pozwalają przetrwać w ciężkich warunkach, charakteryzują się prostym designem, innowacyjnością oraz precyzyjnym wykonaniem. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż Gerber dostarcza asortyment do wielu armii na całym świecie m.in. do Sił Pokojowych ONZ, US Army, NATO czy Sił Zbrojnych RP. Aktualnie Gerber jest pododdziałem fińskiej firmy Fiskars. Nadal zajmuje się produkcją noży o innowacyjnej konstrukcji, a wraz z nimi pojawiają się w sprzedaży siekierki, piły, zestawy przetrwania, multitoole i przemyślane komplety EDC.
Specjalistyczna marka kojarzona z dostarczania rozwiązań umożliwiających komfortowy transport ekwipunku w szczególności placków turystycznych. W 1977 roku w Californii powstała znana obecnie na całym świecie firma Gregory Mountain Products. Impulsem do powstania marki był pomysł Wayne Gregory’go - młodego chłopaka, przepełnionego pasją do outdooru, który stworzył swój pierwszy plecak w wieku 14 lat, a w roku 1970 założył firmę produkującą plecaki z zewnętrznym stelażem. Od początku zwracano uwagę na tworzenie sprzętu zapewniającego najwyższy stopień komfortu oraz odszytego z najwyżej jakości materiałów. Z roku na rok, firma rozwija się, tworząc coraz to bardziej zaawansowane modele plecaków. To właśnie Gregory jako pierwszy na świecie wprowadził na rynek plecaki z nowoczesny stelażem, regulowanym kątowo pasem biodrowym i rozmiarami długości pleców. Kolekcja firmy Gregory składa się z ponad 40 modeli plecaków damskich i męskich, ale posiada też w swojej ofercie walizki podróżne, torby na laptop i nerki. Kolekcja dzieli się na poszczególne linie: plecaki wspinaczkowe, narciarskie, trekkingowe, turystyczne, trailowe oraz miejskie.
Skąd taka - jednoznacznie przecież kojarząca się ze słynnym iluzjonistą - nazwa? Znawcy marki mogą szukać kontekstów w ważnym dla tego brandu temacie recyklingu i biodegradowalności, jednak historia jest chyba prostsza, a na pewno bardziej anegdotyczna. Sięga czasów, gdy pomysłodawczyni marki, Lotta Giornofelice, utknęła z prowadzoną przez siebie grupą w dość niebezpiecznym miejscu, a jeden z uczestników wyprawy (nie tracąc najwyraźniej humoru) zawołał “Save me Houdini!”. Historia zakończyła się dobrze, a okrzyk pozostał najwidoczniej w głowie młodej Lotty, zapalonej wspinaczki i narciarki, która… nie mogła znaleźć takich ubrań w góry, jakich potrzebowała. Prosty powód dla tworzenia jednego z najbardziej charakterystycznych w tym momencie brandów outdoorowych, czyż nie? (I przy okazji do wprowadzenia kobiecego pierwiastka w dość męski świat outdoorowej branży modowej.)
Solidne wykonanie w kultowej fabryce emalii w Olkuszu oraz unikalny wygląd to tylko kilka z przymiotników opisujących Kubek Polski. Grafiką zajmuje się zaprzyjaźniona artystka - Emilia Bober, która sporządziła wiele niepowtarzalnych projektów. Emaliowane kubki mają pojemności 350 ml i są zapakowane w minimalistyczny, ekologiczny kartonik. Kubek Polski znajduje swoje zastosowanie podczas niejednej przygody w górach, nad morzem czy jeziorem. Stalowe wykonanie gwarantuje użyteczność kubka nie tylko podczas picia napoju, ale pozwala również na jego podgrzanie bez ryzyka uszkodzenia.
Choć obecnie najsilniejsza grupa wiernych miłośników La Sportivy to “sektor” wspinaczkowy, marka nieustannie wyposaża także inne aktywności outdoorowe. Przede wszystkim butami. To one zapoczątkowały (jeszcze w latach dwudziestych!) rodzinną tradycję włoskiej familii Delladio, która już w latach 50. zaczęła - z wystaw w Milanie - dawać o sobie znać w całej Europie. Szczególnie wśród miłośników gór i narciarstwa. Rodzina rosła, utrzymując rzemieślniczy brand w swoich rękach i bliskim sąsiedztwie włoskich Dolomitów, umacniając jednocześnie renomę marki, która słynęła już z solidności wykonywanych przez nią butów, ale też innowacyjnego dostosowania ich pod konkretne aktywności (nieprzypadkowo również związane z obszarami górskimi). Lata 80 to wyraźny pik dla wspinaczkowej odsłony La Sportivy. Pik, który w dużej mierze trwa do dziś!
Woda to życie, dlatego warto mięć ją zawsze przy sobie. Jak to zrobić doskonale wie kalifornijska marka MIZU. Stworzona na bazie doświadczeń z podróży na Alaskę jej założyciela Jussi’ego Oksanen’a - olimpijczyka i zawodowego snowboardzisty, który ma na swoim koncie siedem medali zawodów X-Games. MIZU odpowiada na codzienne potrzeby użytkowników, którzy poszukują sprytnych i miłych dla oka rozwiązań do transportu wody i innych napojów. Marka powstała w 2008 roku, kieruje się ekologicznym podejściem do produkcji i cyklu życia jej produktów. Wyróżniając się tym samym na tle innych marek, tworzy fabrycznie personalizowane butelki w różnych technikach. Produkty są wykonane ze spożywczej stali nierdzewnej, przez co nie zachowują zapachów. Każda butelka jest w 100% wolna od BPA i większość modeli nadaje się w całości do recyklingu. Produkty posiadają podwójną lub pojedynczą izolowaną ściankę, przez co długo utrzymują temperaturę. Marka jest członkiem organizacji 1% for the planet.
Włochy kojarzą się z największymi domami mody, także tej outdoorowej. Odzież, buty i akcesoria Montury w swojej wyprawowej garderobie pragną mieć miłośniczki i miłośnicy aktywnego spędzania czasu na łonie natury – najlepiej w górach – z całego świata. I choć Montura jest marką stosunkowo młodą (jej początki przypadają na 1991 rok), to już zdołała zdobyć uznanie zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Usytuowanie przedsiębiorstwa w prowincji Vicenza stanowiącej raj dla wszystkich pasjonatów i pasjonatek wspinaczki, biegów górskich, hikingu, skiturów, trekkingu oraz jazdy na rowerze nie jest przypadkowe. Dzięki temu położeniu zespół Montury ma możliwość testowania swojego asortymentu w naturalnych warunkach użytkowania, czyli w górach.
To branżowy noworodek, bo marka narodziła się w 2022. Nic dziwnego - jej współtwórca, Kilian Jornet, był przecież zajęty budowaniem legendy najwybitniejszego biegacza górskiego ultra i trailowego długodystansowca. Udowadniając ponadludzkie - zdawałoby się - możliwości fizyczne, postanowił tworzyć biegowy biznes nieco inaczej. Prosto, minimalistycznie i dla wszystkich. “Normalnie”, ale w realiach obecnej nadprodukcji - nie do końca normalnie, można rzec. Choć ta gra słów nie jest jedynym rozwinięciem nazwy marki NNormal - drugie to połączenie dwóch ważnych miejsc: Norwegii, gdzie mieszka Kilian, i Majorki, gdzie od początku działa Camper - rodzinna rzemieślnicza firma produkująca buty.
To marka, która wyrosła z niewielkiej firmy zajmującej się produkcją sprzętu wspinaczkowego. Jej założycielem jest Yvon Chouinard wspinacz i wizjoner. Od buntownika, pasjonata wspinaczki oraz surfingu stał się on właścicielem jednej z największych marek outdoorowych na świecie. Patagonia jest liderem wśród firm branży odzieżowej mających na uwadze dobro naszej planety. Od lat wyznacza eko trendy i inspiruje biznes, jak należy prowadzić go w sposób mający jak najmniejszy wpływ na środowisko. Patagonia specjalizuje się w produkcji odzieży do sportów, które pozwalają być blisko i w zgodzie z naturą, bez silników, pozostając w cieniu, bez blasków fleszy. Marka wnosi znaczący wkład w popularyzację kwestii związanych z ochroną dziewiczej przyrody, promowania minimalistycznego podejścia do życia oraz wykorzystywania ekologicznych materiałów. Twórcom udało się stworzyć coś więcej niż firmę zajmującą się produkcją ubrań. Patagonia zbudowała wokół siebie ruch społeczny, a jej sympatycy stanowią pewnego rodzaju subkulturę. Marka czynnie lobbuje na rzecz ekologii, wspiera aktywistów i wyraźnie prezentuje postawę, która wypływa z filozofii związanej z jej wartościami. “We’re In Business To Save Our Home Planet” - to hasło, które oznacza miłość do dzikiej i pięknej przyrody, zobowiązanie do walki o jej zachowanie i deklaracje pomocy w odwróceniu trendu coraz gorszego stanu naszej planety. Widać to choćby poprzez udział marki w programie 1% dla planety (od 2002r.), udoskonalaniu procesu produkcyjnego mając na celu redukcję szkód środowiskowych, używania recyklingowanych bądź organicznych materiałów, organizowaniu i promowaniu akcji takich jak: re-crafted czy worn wear.
Austriacka marka, która plasuje się na pozycji lidera w produkcji detektorów lawinowych oraz sprzętu lawinowego, a zarazem jest jednym, z pierwszych producentów detektorów lawinowych na świecie. W wielu krajach, zwłaszcza alpejskich, słowo PIEPS jest synonimem detektora lawinowego. Poza detektorami lawinowymi i plecakami w ofercie znajdziemy: łopaty i sondy lawinowe, plecaki ski-tourowe oraz dodatkowe akcesoria typu apteczki czy płachty biwakowe. Firma znana jest z produkcji innowacyjnego sprzętu oraz wprowadzania nowatorskich rozwiązań w dziedzinie “snow safety”.
Szwedzka marka która, jako pierwsza stworzyła przenośną kuchenkę turystyczną zasilaną naftą. W jej ofercie znajdziemy termosy na jedzenie, kubki termiczne, butelki na wodę, kartusze oraz pozostałe naczynia niezbędna na campingu czy biwaku. Obecnie marka produkuje najwyższej jakości palniki, kuchenki turystyczne, lampy oraz inne akcesoria turystyczne. Primus uważany jest za światowego prekursora gotowania outdoorowego. Produkty tej firmy na trwałe wpisały się w historię niezliczonych wypraw dzięki swej doskonałej jakości i niezawodności. Wszystkie produkty są uprzednio testowane przed opuszczeniem magazynu produkcyjnego w Estonii. Głównym celem firmy jest tworzenie produktów przyjaznych dla środowiska, łatwych w użyciu oraz lekkich i poręcznych. Za swoje rozwiązania Primus był wielokrotnie nagradzany przez środowisko outdoorowe.
Chyba nie ma osoby kochającej outdoor, która nie słyszałaby o tej włoskiej marce. Historia Scarpy jest nie tylko bardzo długa, ale też przepełniona pasją. Pasją do robienia butów. Początki tej firmy rodzinnej sięgają 1938 roku, kiedy to w regionie Montebelluna mieli zostać zgromadzeni najznakomitsi szewcy z regionu Asolo w celu produkowania najlepszych butów dla… rolników potrzebujących solidnego, niezniszczalnego obuwia. W 1942 roku 13-letni wówczas Luigi Parisotto dołączył do Scarpy, by doskonalić sztukę ręcznego tworzenia butów. W 1956 roku wraz z trzema swoimi braćmi kupił Scarpę. Wtedy przedsiębiorstwo zatrudniało już siedemnastu szewców będących w stanie wykonać nawet do sześćdziesięciu par butów dziennie. Wieść o jakości butów szybko rozprzestrzeniła się na północne Włochy.
Australijska marka Sea To Summit została powołana do życia w 1991 roku i tych trzydzieści kilka lat w zupełności wystarczyło, by stała się żywą legendą. Założyli ją dwaj niebanalni mężczyźni – Roland Tyson projektujący sprzęt outdoorowy oraz Tim Macartney-Snape. Tak, ten Tim. Człowiek znany jako jedyny zdobywca Mount Everest, który pokonał drogę na szczyt z poziomu morza. Bez wsparcia szerpów, bez wykorzystywania butli z tlenem. To właśnie temu dokonaniu marka zawdzięcza swoją nazwę. Od samego początku Sea To Summit przyświecał jeden, jasno określony cel, czyli dostarczanie niezawodnych akcesoriów będących w stanie zapewnić użytkownikom komfort, jaki wcześniej był poza zasięgiem amatorów aktywności i spędzania czasu na łonie natury – od nadmorskich plaż przez biwakowanie nad jeziorami czy rzekami aż do wypraw w góry.
Ticket The Moon od 1996r. jest oryginalnym producentem hamaków kempingowych, z siedzibą na Bali. Normą asortymentu hamaków TTTM jest wytrzymałość, elastycznoś oraz przeciwpleśniowe i przyjazne dla skóry tkaniny (OEKO-TEX® Standard 100). Hamaki są dostępne w pięciu rozmiarach i tysiącach kombinacji kolorów, a każdy wyposażony jest w dołączone etui dla łatwego podróżowania. Z biegiem lat, TTTM opracowało pełną gamę hamaków, akcesorii hamakowych takich jak: Brezent, Moskitiera Net 360 °, a także szereg innych produktów, takich jak Fotel księżycowy, Koc plażowy, Frisbee kieszonkowe i słynne Torby ekologiczne. Każdy z produktów, zanim opuści fabrykę, jest testowany w ekstremalnych warunkach i przechodzi rygorystyczne testy kontroli jakości. 10-letnia gwarancja producenta obejmuje wszelkie wady materiałowe i produkcyjne dla wszystkich produktów Ticket To The Moon. Dzięki wykorzystaniu lokalnych materiałów i inwestowaniu w innowacyjne metody recyklingu TTTM stara się mieć minimalny wpływ na środowisko naturalne. Każda pozostałość z produkcji zostaje wykorzystana na nowe produkty takie jak ekologiczne torby i plecaki.
Teko zmienia sposób postrzegania skarpet. Marka może pochwalić się imponującym dorobkiem, licznymi nagrodami zdobytymi na międzynarodowych targach branżowych oraz unikalnym podejściem do produkcji skarpet. Firma założona została przez Gordona Frasera – Szkota, który kocha biegi przełajowe, narty, rower i góry. Od dekad w centrum jego zainteresowań pozostaje biomechanika i fizjologia stopy. Od wychodzących z fabryk ulokowanych we Włoszech ekologicznych produktów sygnowanych marką Teko oczekuje najwyższej jakości. Każdy detal ma znaczenie, każdy szew, element wspierający amortyzację oraz zarządzanie wilgocią powstającą przy ciele. Skarpety Teko mają być po prostu najlepsze na świecie! Działalność i filozofia firmy przyczyniły się do okrzyknięcia jej jedną ze stu najbardziej innowacyjnych w Wielkiej Brytanii.